Notice: Undefined variable: bongeszo_link in /home/s/sossoforszolgalat.hu/domains/asofor.hu/public_html/fejlec.php on line 6
Az internetes böngészés biztonsága és az oldalunk funkcióinak használata érdekében frissítsd a böngésződet!

Mire figyeljünk a sofőrszolgálat kiválasztásánál?

Mi az a sofőrszolgálat (2. rész)

Mi az a sofőrszolgálat? (2. rész)

Egy átlagember számára az autója a legértékesebb ingósága. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy kire bízzuk azt. Ebben a cikkben összefoglaljuk azokat a paramétereket, amelyek érdemes mérlegelni, mielőtt sofőrszolgálatot választunk.

Biztosítás = Biztonság (?)

Biztosítás = Biztonság (?)

Akkor lehetünk nyugodtak a legértékesebb ingóságunk biztonsága felöl, ha a kiszemelt sofőrszolgálat rendelkezik felelősség biztosítással. Azonban a biztosítás ténye önmagában nem garantál semmit. Érdemes utánanézni, hogy a szolgáltató honlapján van-e információ arról, hogy pontosan milyen biztosítással rendelkezik.

A szolgáltatási felelősségbiztosítások egyes károkra és teljes évre is rendelkeznek egy-egy kockázati limittel. Ezek az összegek határozzák meg a biztosító helytállásának maximum értékét, ezért ezt érdemes ellenőrizni.

A biztosítás másik fontos paramétere az önrész. Egy pár százezer forint tőkével rendelkező sofőrszolgálat esetén elképzelhető, hogy egy nagyobb értékű autóban okozott kis- vagy közepes mértékű kár önrészét sem tudja kifizetni. Az önrész vállalása nélkül természetesen a biztosító sem fizet, így a károsult ügyfél akár a meglévő biztosítás ellenére is hoppon maradhat.

Az alapszintű szolgáltatási felelősségbiztosítások egy cég esetében általában csak az alkalmazottak által okozott kár esetében fizetnek. A sofőrszolgálatok viszont sok esetben csak megbízási szerződést kötnek az alkalmi munkavállaló sofőrökkel. Ilyen esetben nem áll fenn az alkalmazotti jogviszony a munkaadó és a munkavállaló között, így a biztosító – alapszintű felelősségbiztosítás esetén – nem fizet egy káresemény esetén. Ahhoz, hogy a biztosítás ilyen esetekre is érvényes legyen az alap felelősség biztosítást kiegészítő opciókkal kell megkötni, aminek természetesen felára van.

Sofőrök

Sofőr

Az ördög nem alszik. Még a legrutinosabb sofőrökkel is előfordulhat, hogy balesetet szenvednek. De az biztosan állítható, hogy a nagy rutinnal, alkalmassági vizsgával és balesetmentes múlttal rendelkező sofőrök kisebb eséllyel fognak balesetet okozni. A sofőrszolgálatok jellemzően olyan sofőröket alkalmaznak, akik rendelkeznek ezekkel a tulajdonságokkal. A felvételkor jó esetben egy városismereti teszt eredménye és tesztvezetés is dönt egy adott sofőr alkalmazásáról.

Az ügyfél a sofőrök rátermettségét egy weblap vagy egy hirdetés alapján nem tudja ellenőrizni, ezért itt csak az első próba tapasztalataira, vagy mások ajánlásaira lehet támaszkodni. De ez is egy olyan tényező, amit valamilyen módon mindenképpen érdemes szem előtt tartani a sofőrszolgálat kiválasztásánál, hiszen egy minden szempontból megfelelő sofőr mellett lehet a legnagyobb biztonságban az ügyfél.

A biztonság – mint legfontosabb tényező mellett, még számos paraméter befolyásolhatja a választásunkat.

Ár-érték arány

A sofőrszolgálat ár-érték arányát logikusnak tűnik egy másik személyszállítási móddal, a taxi szolgáltatással összehasonlítani. A 2013. szeptember 1.-én életbe lépő új taxirendelet többek között szabályozza a taxiszolgáltatás tarifáját. Az alapdíj és a távolság ismeretében kiszámolható hogy egy adott fuvar mennyibe kerülne taxival. Rövid fuvaroknál valószínűleg a TAXI lesz az olcsóbb. De ha jobban szemügyre vesszük, akkor látható, hogy a két szolgáltatás jelentősen eltér egymástól. A sofőrszolgálat az ügyfelet a saját autójával szállítja a kívánt címre. Így az ügyfél az utazás mindkét irányában élvezheti saját autója kényelmét és a tartózkodása alatt is elérhető távolságban tudhatja az autóját és az esetlegesen benne hagyott tárgyait.

Ezeket figyelembe véve már egész más a két szolgáltatás összehasonlítási alapja. Az biztosan kijelenthető, hogy a sofőrszolgálat egy irányban olcsóbb, mint a taxi szolgáltatás két irányban. Az autó közelsége pedig – a klasszikust idézve – megfizethetetlen.

Kiállási idő

Sofőr

Senki nem szeret várakozni. A sofőrszolgálatok sem szeretik rabolni az ügyfelek idejét, de néha szervezési vagy technikai okokból ez mégis megtörténik. Sok elégedetlen ügyfél véleményét hallani, akik a hosszú várakozásról vagy a beígért kiérkezési idő jelentős növekedéséről számolnak be. A kiállási idő jó szervezéssel és megfelelő technikai háttérrel jelentősen csökkenthető. Sajnos ez a paraméter is csak tapasztalati úton ellenőrizhető. Ezért ha egy sofőrszolgálatnál többször találkozunk hosszú kiállási idővel, akkor valószínűsíthető, hogy ők nem tudnak megbirkózni az sok ügyfél által jelentett kihívással, így a következő próbát már egy másik szolgáltatónál tegyük.

Diszkréció

A sofőrszolgálat igénybevétele esetén több adatunk is a sofőrszolgálat tudomására juthat. Ezen kívül előfordulhatnak olyan esetek, amikor az utazás körülményei is érzékeny információk lehetnek. Fontos szempont, hogy egy sofőrszolgálat rendelkezzen adatvédelmi szabályzattal, ami garantálja, hogy az ügyfélről semmilyen adat ne jusson harmadik fél tudomására.

Információ

Amikor az interneten vásárolunk, minden adatot begyűjtünk, mielőtt eldöntjük, hogy megvesszük-e az adott terméket/szolgáltatást. Miért lenne ez másképp, amikor a legértékesebb ingóságról, a saját biztonságunkról és kényelmünkről van szó? Érdemes megnézni, hogy a sofőrszolgálat mit ír magáról. Sokszor hallható az a felvetés, hogy az interneten mindenki azt ír magáról, amit akar. Egy cég esetében azonban ez nem teljesen igaz.

Az, ha valaki arra sem veszi a fáradtságot, hogy megadja a tájékozódási lehetőséget az ügyfeleinek, az vajon mennyire tarthatja fontosnak magát az ügyfelet?

Kedvezmények, akciók

Ha egy sofőrszolgálat szeret az ügyfeleinek kedvében járni, akkor ezt rendszeres akciókkal is kifejezheti.

Sok esetben a visszatérő ügyfelek bizalmát kedvezménykártya rendszerrel hálálják meg, amellyel a szolgáltatás kedvezményes áron vehető igénybe.

Egy sofőrszolgálat azzal is ügyfelei kedvében járhat, ha elfogad különböző – máshol is használható – kedvezménykártyákat. Így az ügyfél egyetlen kártya használatával több helyen juthat kedvezményekhez.

Megjelenés

Van, akinek ez fontos és van, akinek kevésbé. Mindenesetre az egyértelmű, hogy ha egy egységes megjelenésű sofőrszolgálatot választunk, akkor könnyebben megtalálja egymást az ügyfél és a sofőr.

Képek: Shutterstock